آمادگی کمیته امداد خوزستان برای جمع‌آوری زکات فطره 
کد خبر: 4209631
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

آمادگی کمیته امداد خوزستان برای جمع‌آوری زکات فطره 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان از آمادگی برای جمع‌آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر برای نیازمندان خبر داد. 

آمادگی کمیته امداد خوزستان برای جمع‌آوری زکات فطره 

به گزارش ایکنا از خوزستان، جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: پایگاه‌های کمیته امداد به منظور جمع‌آوری زکات نمازگزاران در مساجد، مصلی‌ها و مراکزی که نماز عید در آن برگزار می‌شود، مستقر خواهند بود. 

وی عنوان کرد: پایگاه‌های ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری کمیته امداد و مساجد سراسر استان خوزستان برای جمع‌آوری فطریه و کفاره و کمک به نیازمندان تدارک دیده شده‌اند و در روز عید سعید فطر آماده خدمت‌رسانی هستند. 

شیبه با بیان اینکه زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد، افزود: زکات فطره در همان محلی که جمع‌آوری می شود به نیازمندان آن محل، تقدیم می‌شود. زکات فطریه جمع آوری شده صرف پرداخت هزینه‌های درمان، سبد معیشتی، جهیزیه، مسکن، کمک هزینه تحصیلی و ...  نیازمندان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به اینکه متولی جمع‌آوری زکات طبق مصوبه وزارت کشور کمیته امداد به عنوان دبیر شورای زکات است، افزود: در راستای ساماندهی و پرداخت فطریه مصوب شده جمع آوری زکات فطریه با هماهنگی و زیر نظر دبیرخانه شورای زکات است.

وی با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی برای پرداخت زکات فطره‏، بیان کرد: شماره‌گیری از طریق کد دستوری #۵*۰۶۱*۸۸۷۷* با وارد کردن کد هر شهرستان به منظور دریافت وجوه زکات فطریه پیش‌بینی شده است. شماره کارت‌های کمیته امداد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵9486 برای دریافت فطریه عام و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶7752 برای دریافت فطریه سادات و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷6027 برای دریافت کفاره غیرعمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰84294 برای دریافت کفاره عمد زکات فطریه فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha